Nový Pagani
Nová Pagani! Konečně, jsme se dočkaly opravdu nového modelu, a stálo to za to…
Automobilku Pagani založil v roce 1988 Horacio Pagani. První model této značky vznikl v roce 1999 a nesl jméno Zonda C12 a nyní přichází její druhý model Huayra. Tento model k nám přišel 5. Ledna tohoto roku. Nová Pagani k nám přichází po 11. dlouhých letech, tak se na ni pojďme podívat trochu podrobněji.
Co znamená zajímavé slovo Huayra v názvu? V Jihoamerickém jazyce indiánů Quechua to znamená Vítr. No tak se necháme překvapit, jestli to i jako vítr pojede, přece jenom je to Pagani, takže ujede i hurikánu.
Exteriér:
Karoserie tohoto vozu je vyrobena z karbonu a titanu. Pomocí těchto dvou velice lehkých a pevných materiálů, dosáhla Huayra váhy 1350 kg. Karoserie je navržena tak aby byla co nejaerodynamičtější. No upřímně řečeno o to se snaží už všechny automobilky se svými auty. Ty ovšem nemají to co má Huayra. Huayra má totiž čtyři nastavitelné klapky, dvě vpředu a dvě vzadu. Umějí se naklánět v různých úhlech, když vjedete do zatáčky tak ty zadní fungují i jako aerodynamické brzdy. Podobně to funguje i u letadel. Dveře se otevírají směrem vzhůru jako u Mercedesu 300 SL. Musím uznat, že design se tady opravdu skloubil s krásou a funkčností, mě osobně se moc líbí. Myslím, že se mnou souhlasíte.
Interiér:
Uvnitř nalezneme kožené čalounění a hliníkové prvky na přístrojové desce, tam také objevíme dotykový display (který ušetří další zbytečné a překážející čudlíky na středovém panelu), klimatizaci a pár dalších tlačítek se spínači. Interiér si naštěstí stále zachoval své, pro někoho až moc, futuristické prvky.
Výkon:
Jak už je zvykem, motory dodává společnost Mercedes AMG a dalším zvykem je i motor V12, který si zachoval i přes nepříliš přející veřejnost, vzhledem k tajícím ledovcům či co. Inženýři upravili motor tak, aby dával výkon 700 koní. Objem činí 5980 cm3 a točiví moment má neuvěřitelných 1000 Nm. Aby toho nebylo málo, tak nové Pagani k dechu ještě dopomáhají 2 turbodmychadla. Z 0-100 to zvládne za 3,3 sekundy (což je asi tak jedno-dvě mrknutí) a maximální rychlost činí 370 km/h, možná zvládne i víc. Když už se dali inženýři do upravování motoru, upravili i výfukové potrubí, které je z titanu. Využili zde technologie označované jako hydroformig. To znamená snížení tlaku a zajištění volného toku výfukových plynů. Vidlicoví dvanáctiválec pohání zadní kola prostřednictvím sedmistupňové automatické převodovky s možností řazení páky pod volantem.(Fotografie vozu najdete i v fotogalerii)